Forum GOTHIC WEB SITE Strona Główna GOTHIC WEB SITE
Forum o grach z serii Gothic
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Umiejętności
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum GOTHIC WEB SITE Strona Główna -> Gothic I / Porady i Kody
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arkanin
Czeladnik


Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 20:11, 07 Sty 2006    Temat postu: Umiejętności

Obsługa broni do walki w zwarciu
Siła
Siła jest jednym z podstawowych atrybutów. Bez niej nie utrzymasz nawet średniej jakości oręża (nie mówiąc już o potężnej, dwuręcznej broni białej). Warto w nią inwestować nastawiając się na szkolenie wojownika.

Nauka 1 punktu siły - 1 PN
Nauka 5 punktów siły - 5 PN
Nauka 10 punktów siły - 10 PN
Nauka 20 punktów siły - 20 PN

Nauczyciele:
Diego (Stary Obóz) - Uczy 1 i 5 punktów siły
Lares (Nowy Obóz) - Uczy 1 i 5 punktów siły
Cor Angar (Obóz Bractwa) - Uczy 1 i 5 punktów siły
Eliksiry - po wypiciu dodają 10 lub 20 punktów siły


Broń jednoręczna
Na początku bohater trzyma, nawet prosty, miecz jednoręczny obiema rękami i ma trudności przy posługiwaniu się nim. Z czasem gdy zdobędzie tą umiejętność, będzie sprawniej, zręczniej i szybciej wymachiwać mieczem w walce z przeciwnikiem. Wreszcie pojawi się możliwość wykonywania różnych kombosów. Umiejętność ta zwiększa też szansę na uderzenie krytyczne (zabierają większo ilość punktów życia).

Poziom 1 - 10 PN
Poziom 2 - 20 PN

Nauczyciele:
Scatty (Stary Obóz)
Cord (Nowy Obóz)
Gor Na Toth (Obóz Sekty)


Broń dwuręczna
Umiejętność o podobnym działaniu do obsługi broni jednoręcznej, jednak tutaj bohater nauczy się lepiej posługiwać bronią dwuręczną. Zwiększa szansę na uderzenie krytyczne oraz szybkość uderzeń. Zadaje większe obrażenia niż broń jednoręczna oraz ma od niej większy zasięg. Skraca także czas między ciosami. Aby zdobyć tą umiejętność musisz najpierw nauczyć się broni jednoręcznej.

Poziom 1 - 30 PN
Poziom 2 - 40 PN

Nauczyciele:

Thorus (Stary obóz) - Tylko gdy zostałeś strażnikiem
Lee (Nowy Obóz)- Tylko gdy zostałeś najemnikiem
Cor Angar (Obóz Sekty) - Tylko gdy zostałeś Strażnikiem Świątynnym


Obsługa broni do walki na dystans
Zręczność
Tak, jak siła jest potrzebna do używania miecza, tak zręczność jest potrzebna do strzelania z łuku i kuszy. Coraz lepsze łuki oraz kusze wymagają więcej zręczności, więc jeśli zamierzasz zostać "strzelcem wyborowym - inwestuj w ten podstawowy atrybut.

Nauka 1 punktu zręczności - 1 PN
Nauka 5 punktów zręczności - 5 PN
Nauka 10 punktów zręczności - 10 PN
Nauka 20 punktów zręczności - 20 PN

Nauczyciele:
Diego (Stary Obóz) - Uczy 1 i 5 punktów zręczności
Lares (Nowy Obóz) - Uczy 1 i 5 punktów zręczności
Cor Angar (Obóz Sekty) - Uczy 1 i 5 punktów zręczności
Eliksiry - po wypiciu dodają 10 lub 20 punktów zręczności


Łuk
Umiejętność stworzona dla łucznika, pozwalająca na lepszą obsługę łuków (bohater szybciej i celniej wypuszcza strzały). Broń dalekosiężna posiada swoje wady i zalety, warto ją stosować przy mocniejszych potworach wykorzystując przy tym przygotowaną taktykę i korzystając z ukształtowania terenu.

Poziom 1 - 10 PN
Poziom 2 - 20 PN

Nauczyciele:
Wilk (Nowy Obóz)
Cavalorn (okolice pomiędzy Starym a Nowym Obozem)


Kusza
Umiejętność stworzona dla kusznika, pozwalająca na lepszą obsługę kusz (bohater szybciej i celniej wypuszcza bełty). Porównując łuki oraz kusze z tego samego segmenty jakościowego, kusze zadają więcej obrażeń i opłaca się w nie inwestować PN/bryłki rudy.

Poziom 1 - 10 PN
Poziom 2 - 20 PN

Nauczyciele:
Skorpion (W Starym Obozie przed 4 rozdziałem lub poza obozem w chacie Cavalorna od 4 rozdziału)


Magia
Mana
Mana odpowiada sile i zręczności, które są potrzebne do używania broni. Rzucając zaklęcia tracisz magiczną energię - manę (jej ilość kontroluje się na niebieskim pasku). Potężniejsze czary wymagają coraz więcej many, gdy na początku korzystasz z prostych czarów ("Światło" itp.) nie przejmujesz się maną, ponieważ te zaklęcią wymagają mało many, ale gdy już zdobędziesz lepsze (np. "Kula ognia"), szybko stracisz całą manę. Przy pustym niebieskim pasku, nie będziesz w stanie wykonać nawet najprostszego czaru, a uzupełnienie utraconej ilości wymaga wypicia specjalnych eliksirów lub przespania się.

Nauka 1 punktu many - 1 PN
Nauka 5 punktów many - 5 PN
Nauka 10 punktów many - 10 PN
Nauka 20 punktów many - 20 PN

Nauczyciele:
Torrez (Stary Obóz) - Uczy 1 i 5 punktów many
Cronos (Nowy Obóz) - Uczy 1 i 5 punktów many
Baal Cadar (Obóz Sekty) - Uczy 1 i 5 punktów many
Eliksiry - po wypiciu dodają 10 lub 20 punktów many


Kręgi magii
Kręgi magii są potrzebne do umiejętnego korzystania z magii zawartej w runach. Wszystkich kręgów jest 6. Prawie każdy czar zawarty w zwoju ma swojego odpowiednika w magii runicznej. Zwoje są jednorazowe, natomiast runy służą w nieskończoność. By używać lepszej runy, musisz nauczyć się kolejnego kręgu. Polecam zaglądnięcie do działu Magia/Czary.

Pierwszy Krąg Magii - 10 PN
Drugi Krąg Magii - 15 PN
Trzeci Krąg Magii - 20 PN
Czwarty Krąg Magii - 25 PN
Piąty Krąg Magii - 30 PN
Szósty Krąg Magii - 40 PN

Nauczyciele:
Corristo (Stary Obóz) - Uczy cię 1-4 Kręgu Magii
Saturas (Nowy Obóz) - Uczy cię 1-5 Kręgu Magii
Baal Cadar (Obóz Sekty) - Uczy cię 1-4 Kręgu Magii
Xardas (Wieża Xardasa) - Uczy cię tylko 6 Kręgu Magii (gdy już będziesz miał 5)


Różne (Złodziejstwo, Łowiectwo itp.)
Otwieranie zamków
Umiejętności pozwala na skuteczne okradanie skrzyń i otwieranie zamkniętych na klucz drzwi. Próbując otwierać zamki nie posiadając tej umiejętności, trzeba liczyć na szczęście, ponieważ każdy zły ruch oznacza złamanie i zmarnowanie wytrycha. Posługując się zapisem gry łatwo można obejść się bez wyuczania otwierania zamków, należy jednak posiadać dużo cierpliwości.

Poziom 1 - 10 PN
Poziom 2 - 20 PN

Nauczyciele:
Rączka (Stary Obóz)
Wedge (Nowy Obóz)


Skradanie się
Dzięki tej umiejętności bohater będzie mógł niezauważenie przejść w pobliżu NPC. Skradanie się pozwala także na okradanie osób (wpierw należy się podkraść do osoby, a później okraść ją korzystając z umiejętości kradzieży).

Poziom 1 - 10 PN

Nauczyciele:
Cavalorn (okolice pomiędzy Starym a Nowym Obozem) - Porozmawiaj najpierw z Rączką
Wedge (Nowy Obóz)


Kradzież
Umiejętność zmniejszająca szanse porażki podczas okradania NPC. Przed przystąpieniem do głównej czynności, trzeba przedtem niezauważenie podkraść się do ofiary. Cała akcja spełznie na niczym, jeśli w pobliżu będzie stać drugi NPC, który powiadomi o nieczystych zamiarach naszą ofiarę przestępstwa.

Poziom 1 - 10 PN
Poziom 2 - 20 PN

Nauczyciele:
Rączka (Stary Obóz)
Wedge (Nowy Obóz)


Akrobatyka
Przydatna umiejętność dla osób chcących szybciej i sprawniej przemieszczać się po terenie. Akrobatyka umożliwia dłuższe skoki, a także spadanie z większych wysokości.

Poziom 1 - 10 PN

Nauczyciele:
Buster (Nowy Obóz)


Umiejętności Łowieckie
Umiejętności wykorzystywane w celu wzbogacenia się, w późniejszych rozdziałach gry pozyskiwanie zwierzęcych trofeów jest warunkiem ukończenia określonych zadań. Jak to mówią myśliwi - "Da się z tego wyżyć". Nauczyciele często wymagają sporo bryłek za przekazanie tej wiedzy.

W zależności od rodzaju - 0-1 PN

Nauczyciele:
Drax (można go spotkać w pobliżu Starego Obozu) - Zdejmowanie skór, pazurów, futra, zębów
Aidan (okolice pomiędzy Starym a Nowym Obozem) - Zdejmowanie skór, pazurów, futra, zębów
Gor Na Drak (Stara Kopalnia, Obóz Sekty) - Za darmo uczy zbierania wnętrzności pełzaczy
Gor Na Bar (Stara Kopalnia, Obóz Sekty) - Zbierania wnętrzności pełzaczy
Wilk (Nowy Obóz) - W 4 rozdziale uczy cię jak wyciąć pancerze pełzaczy
Tarrok (Wolna Kopalnia, 4 rozdział) - Zbieranie rogu cieniostwora, zębów węża błotnego, kłów tolla i języków ognistych jaszczurów (rzeczy potrzebne do wykonania Ulu-Mulu)
Książka o Krwiopijcach (u sprzedawców) - Po przeczytaniu zbieranie żądeł krwiopijców


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Fiołek
Mistrz miecza
Mistrz miecza


Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 2414
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 57 razy
Ostrzeżeń: 2/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:06, 28 Gru 2006    Temat postu:

Dużo tego!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wilk
Rycerz


Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 1763
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 57 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Farma Onara
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:19, 09 Lut 2007    Temat postu:

Eee może to głupie ale czy to nie jest dział o gothic 2 ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Arxas
Nowicjusz miecza


Dołączył: 07 Sty 2008
Posty: 357
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Varant

PostWysłany: Pią 16:10, 11 Sty 2008    Temat postu:

Nom to do 1 raczej

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sapcio
Paladyn


Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 2035
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Doliny Słowa Złego, Nieznanego
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 16:22, 11 Sty 2008    Temat postu:

Mister Wilk, trza było od razu to przenieść Razz . A tak ogólnie to czy kusza to nie przypadkiem 30 PN i potem 40 PN Question .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Masełko-Masłowe
Przybysz


Dołączył: 31 Gru 2007
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 18:33, 11 Sty 2008    Temat postu:

Sapcio Arkanin ma racje :p 10PN a Drugi poziom 20 PN:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Parodista
Rycerz


Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 1213
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: mam pół litra!?

PostWysłany: Pią 19:48, 11 Sty 2008    Temat postu:

Nawet przydatne informacje, ale powinny być w innym dziale.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Parodista
Rycerz


Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 1213
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: mam pół litra!?

PostWysłany: Pią 19:51, 11 Sty 2008    Temat postu:

Sorry że pisze drugi raz ale nie moge zmienić Razz . Żeby nie było wątpliwości. Można to by było przenieść do działu "Porady i Kody".

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Poszukiwacz
Uczeń miecza


Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zewsząd

PostWysłany: Pon 13:04, 04 Lut 2008    Temat postu:

ja zabijem skorpiona, czy jest ktos jeszcze kto uczy umiejętności kusze?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Diegomen
Czeladnik


Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: PůŁ@WY ©!TY

PostWysłany: Pon 20:40, 03 Mar 2008    Temat postu:

Tylko jeśli masz MOD Mroczne Tajemnice to masz PARU nauczycieli w obozie strażników kopalni, a jeśli nie masz modu to nie ma więcej takich nauczycieli.
(jedynie łuków)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Pią 20:27, 28 Mar 2008    Temat postu:

Mam taki trik nie wiem czy wiecie ale zróbcie to macie pierścień siły zakładacie i ściągacie i tak ciągle.To wtedy będzie wam przybywało siły.

To nie temat do takich rzeczy. Gdzieś na dnie tego działu jest chyba temat z trikami itp.
Powrót do góry
Cro
Generał armii
Generał armii


Dołączył: 20 Gru 2007
Posty: 3371
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 11:11, 29 Mar 2008    Temat postu:

1. Nie mówimy o modach.
2. Śniący twoja odpowiedź pasuje do działu kody.

Według mnie głupio że tylko Skorpion uczy kuszy. Troche pirania utrudniła nam grę.


P.S Fajny artykuł. Tylko pewnie skopiowany z jakiejś strony...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sapcio
Paladyn


Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 2035
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Doliny Słowa Złego, Nieznanego
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 14:38, 29 Mar 2008    Temat postu:

Ork napisał:
Według mnie głupio że tylko Skorpion uczy kuszy. Troche pirania utrudniła nam grę.


Aco to utrudnia Question . Każdy ma dostęp do Skorpiona od 4 rozdziału. A z dronią dwuręczną też jest tak, że dopiero później się jej uczymy Razz Razz .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cro
Generał armii
Generał armii


Dołączył: 20 Gru 2007
Posty: 3371
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 19:05, 29 Mar 2008    Temat postu:

Tak tylko że on uczy tylko strażników. Tak że wiec że jak jesteś w NO to zapomnij o kuszy...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thesior
Mistrz miecza
Mistrz miecza


Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 2517
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Nordmar.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:25, 29 Mar 2008    Temat postu:

Nieee.Nie tylko uczy strażników.Ja byłem Najemnikiem i tez mnie uczył.Orku bo w 4 rozdziale to Skorpion uciekł z SO.Uczy każdego kto zapłaci.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum GOTHIC WEB SITE Strona Główna -> Gothic I / Porady i Kody Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

Skocz do:  

Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin