Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ojciec redaktor
Czeladnik
Dołączył: 27 Maj 2006
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 20:09, 07 Cze 2006 Temat postu: [Turtorial] Zrób swój świat (3ds max i trochę spacer) |
|
|
Wiem, ze mało, ale sam maxa dobrze nie umiem (w poziomkach kto inny się tym zajmuje
1. Interfejs
Spójrzmy na 4 pola. Przedstawiają one nasz obiekt z różne perspektywy. Domyślne to:
- Top (widok z góry)
- Front (widok z boku)
- Left (widok z lewej)
- Perspective (widok z perspektywy)
Dla nas szczególnie ważny będzie ten ostatni dlatego umieśćmy go na całym ekranie naciskając klawisz
Teraz Widzimy widok z perspektywy. Kolejnym krokiem będzie zmiana sposobu mierzenia na centymetry co ułatwi nam zadanie. Wybieramy z górnego menu Customize > Units Setup. Zaznaczamy opcję Metric i wybieramy z ramki pod spodem Centimeters. Tyle na początek.
2. Nasz pierwszy teren
Teraz utworzymy niewielki teren oraz nałożymy teksturę.
Po prawej mamy aktywną zakładkę create. Możemy tu stworzyć wcześniej zdefiniowane przez programistów obiekty. Nas interesuje na razie plane. Klikamy na „plane” i przeciągamy ja po polu w 3ds max. Właśnie stworzyłeś podłoże! Zmień teraz parametry lenght i width na 1000. Teraz, jeśli pozostałe okna są ukryte, pokaz je. (jeśli nie wiesz, to zobacz rozdział wyżej. Pokazuje się je tak samo jak chowa). Kliknij na przycisk
Uwaga, nasza płaszczyzna musi być zaznaczona.
Teraz korzystając z różnych perspektyw poruszamy ją tak, aby leżała idealnie na siatce. Zaznacz w górnym menu ikonie strzałki, przez co wyjdziesz z trybu poruszania. Teraz kliknij na płaszczyźnie prawym przyciskiem myszy. Najedź na Convert to i zaznacz opcje Convert to Editable Mesh. Przyda się w późniejszych częściach.
Dobra teraz teksturki. Zaznaczamy naszą płaszczyznę. Zaznaczamy material editor (4 kulki w prawym górnym rogu). Zaznaczamy pierwsza lepszą kulkę. Upewniamy się, czy płaszczyzna jest zaznaczona. Rozwijamy menu maps z edytora materiałów. W drugiej linijce (diffuse color) klikamy na none i z menu po lewej zaznaczamy opcję New. Następnie klikamy 2 razy na bitmap i otwiera się nam okno dialogowe. Szukamy miejsca gdzie mamy mod developmed kit i wybieramy: 3ds max Staff>Data>level texturen i wybieramy plik OtFlTile01.tga. Teraz w edytorze materiałów klikamy na Assign Material to Selection (niebieska kulka, strzałka, sześcian) oraz na Show map in viewport (sześcian w kratke). Teraz zapisujemy. Ale to nie wystarczy. Żeby spacer to odczytal to nie może mieć rozszerzenia max tylko 3ds. W tym celu exportujemy (file>export). Najlepiej exportujemy do (katalog z gothicem) \_Work\Data\Worlds\Testlevel, aby było zawsze dostępne.
W 3 części pobawimy się troche ze spacerem, a nie zamierzam tu zamieszcać kursu spacera bo tkai już jest [link widoczny dla zalogowanych]
3. Spacer cz. 1
Odbiegamy teraz do tematu. Uruchomcie spacera, a następnie na file>open mesh i otwieramy nasz zapisany wcześniej plik. Nie widzimy jednak świata tylko informacje mówiąca nam o potrzebie skompilowania. Z menu na górze wybieramy Word>compile. Wyświetla nam się okno. Z grupy engine wybieramy outdoor i ODZNACZAMY opcję Editmode. Hura, skompilowaliśmy świat. Teraz tylko idziemy kolo płaszczyzny i stawiamy na niej „zCVobStartpoint” czyli punkt z którego startować będzie nasz bohater. Dobra zapisujemy. Dajemy file>save zen i zapisujemy gdzie chcemy (najlepiej w - katalog z gothicem \_Work\Data\Worlds\Testlevel). Teraz szybko budujemy moda za pomocą gothic VDFS.(Kurs [link widoczny dla zalogowanych]) W pliku ini , w linijce „world” wpisujemy ścieżkę naszego świata ( w moim wypadku world=Testlevel\LVL.ZEN). Uruchamiamy moda i...
HURA! MAMY WŁASNY (mały ) ŚWIAT! Na razie to tyle.
Niedługo jak robić domek i radźcie sobie sami
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 17:13, 08 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Dzięki za tutek . Przydał się! Tylko mam jeszcze jeden mały problem . Czy mógłbyś napisać jeszcze, jak się robi jaskinie?? Z góry dzięki!
PS : Tam gdzie napisałeś :
Cytat: | W 3 części pobawimy się troche ze spacerem, a nie zamierzam tu zamieszcać kursu spacera bo tkai już jest TU |
i
Cytat: | Teraz szybko budujemy moda za pomocą gothic VDFS.(Kurs TU) |
to tam gdzie jest KLIK, to linki nie działają.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dharthez
Nowicjusz miecza
Dołączył: 03 Sie 2008
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Legendarna Wyspa Endorionu Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 17:55, 12 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Cóż, to się może przydać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gothard
Generał armii
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 3630
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: wiem, że to czytasz? Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 13:19, 26 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Właśnie nie działa, Mam fajnego pomysła na świat tylko czemu zawsze nie działają linki?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dharthez
Nowicjusz miecza
Dołączył: 03 Sie 2008
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Legendarna Wyspa Endorionu Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 06:44, 27 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
A może dlatego, że ten temat jest z 2006 roku a jest jesień 2008 i linki stały się nie aktualne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maciek88
Gość
|
Wysłany: Wto 18:03, 27 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Zaznaczamy material editor (4 kulki w prawym górnym rogu)
Jakie 4 kulki nie wiem o co chodzi ja w prawym górnym rogu nie mam żadnych kulek(w ogóle nie mam)??
|
|
Powrót do góry |
|
|
GomezX
Wrzód(Zbanowany)
Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:05, 27 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Maciek88- Jak przeczytałem.. Chyba dokładnie- musisz się zarejestrować. .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maciek88
Gość
|
Wysłany: Czw 14:25, 29 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Dobra już wiem o co chodzi ale mam inny problem. Mianowicie najpierw robie już swój świat tak jak to jest opisane i zapisuje go w formacie 3ds potem włączam spacer i otwieram ten świat, kompiluje go i nic nie ma pusty świat myślałem że może go nie widać bo to tylko skrawek podłoża więc zrobiłem większy i nie tylko podłoże ale i pionowe obiekty ale nic tego świata po prostu nie ma. Nie wiem o co chodzi jeśli ktoś wie jak mi pomóc to prosiłbym żeby napisał z góry dzięki.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Artex
Wojownik
Dołączył: 06 Sie 2008
Posty: 1048
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 16:40, 29 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Czy może po prostu "wszystko jest czarne"? Musisz wejść w opcję (już w spacerze) i skompilować światło (świat chyba też).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maciek88
Gość
|
Wysłany: Czw 16:57, 29 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Nie nie jest czarno widać niebo i tło tylko nie ma modeli które zrobiłem w 3ds max
|
|
Powrót do góry |
|
|
Celeste
Adept walki
Dołączył: 30 Sty 2009
Posty: 263
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Góra Ognia Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 11:30, 05 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Poszukaj pomocy z tym na googlach, napewno coś znajdziesz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Artex
Wojownik
Dołączył: 06 Sie 2008
Posty: 1048
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 16:01, 05 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Lepiej na forum TheModders....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Celeste
Adept walki
Dołączył: 30 Sty 2009
Posty: 263
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Góra Ognia Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 16:08, 05 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Tak to również jest dobre ale oprucz TheModders można jeszcze inne...
tu link do TheModders, a dokładniej do modów:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Milten_Mag_Wody
Obywatel
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 14:39, 29 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Dharthez napisał: | A może dlatego, że ten temat jest z 2006 roku a jest jesień 2008 i linki stały się nie aktualne. | Racja ale teraz jest wiosna 2009 więc...jeszcze później.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jendrzejs
Obywatel
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 14:32, 04 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Milten_Mag_Wody napisał: | Dharthez napisał: | A może dlatego, że ten temat jest z 2006 roku a jest jesień 2008 i linki stały się nie aktualne. | Racja ale teraz jest wiosna 2009 więc...jeszcze później. |
Jest 4 maja 2009 i nie długooo latoo XD
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|