Forum GOTHIC WEB SITE Strona Główna GOTHIC WEB SITE
Forum o grach z serii Gothic
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nauka modowania.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 11, 12, 13  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum GOTHIC WEB SITE Strona Główna -> Gothic I / Artykuły
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Imeratorss
Gość





PostWysłany: Nie 11:44, 22 Lut 2009    Temat postu:

Czyli:

1. Odpalam zSpy na maxa
2. Odpalam Spacera i enteruje dopuki się nie skończą błędy ? xD
Powrót do góry
Artex
Wojownik


Dołączył: 06 Sie 2008
Posty: 1048
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:56, 22 Lut 2009    Temat postu:

Albo to, albo to, ale jak mówię, spacer raczej NAPRAWIA, a zSpy tylko WSKAZUJĘ gdzie owe błędy są, najpierw spacer, jak wszystko będzie śmigać to możesz wprowadzać własne zmiany do świata, jak coś nie pasuję, to odpalasz zSpy i sprawdzasz gdzie jest błąd, po czym naprawiasz go.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thriela
Gość





PostWysłany: Nie 16:00, 22 Lut 2009    Temat postu:

A ja mam inne pytanie...

Jak chce w grze wpisać np. tą nową broń to wpisuje:

insert (i to co bylo po INSTANCE)

Ta? ;d
Powrót do góry
Artex
Wojownik


Dołączył: 06 Sie 2008
Posty: 1048
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 16:12, 22 Lut 2009    Temat postu:

Dokładnie, przy przyzywaniu jakiegokolwiek NPC, Potwora, przedmiotu... piszesz: "Instance instancja".

Hmmm... Co do NPC to zapomniałem o jednej cholernie ważnej rzeczy:

Cytat:
Jeżeli mamy już swojego NPC, i chcemy go dodać do świata, to co zrobić? Nie będziemy przecież za każdym razem klepać całą konsolę żeby sobie pograć w moda xD.

Mamy taki plik o nazwie Startup, w folderze:

X:\FolderZGothicem\_Work\Data\Scripts\Content\Story

są w nim wypisane wszystkie instancje wszystkich NPC w grze (prawie).

Oto kawałek kodu:

Kod:
Wld_InsertNpc            (Ebr_100_Gomez,"OC1");      //
   Wld_InsertNpc            (Ebr_101_Scar,"OC1");      
   Wld_InsertNpc            (Ebr_102_Arto,"OC1");
   Wld_InsertNpc            (Ebr_105_Raven,"OC1");      
   Wld_InsertNpc            (Ebr_106_Bartholo,"OC1");   
   Wld_InsertNpc            (Ebr_108_Velaya,"OC1");    //Gomez Zimmer 24h
   Wld_InsertNpc            (Ebr_109_Syra,"OC1");      
   Wld_InsertNpc            (Ebr_110_Seraphia,"OC1");


Jak dobrze widać, za przyzwanie każdego NPC odpowiada mniej więcej taka linijka:

Kod:
Wld_InsertNpc            (Ebr_100_Gomez,"OC1");


Wld_InserNpc, to instrukcja hmm.... jakby "inicjująca", dalej mamy w nawiasie instancję naszego NPC i w cudzysołowiu waypoit w którym NPC zaczyna, jeżeli NPC ma rutynę (a jest to potrzebne), to będzie tam gdzie każe mu jego rutyna, więc piszemy "OC1", odpowiedź uniwersalna : ). Nie zapomnijcie o średniku!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Raphi
Gość





PostWysłany: Nie 19:08, 22 Lut 2009    Temat postu:

A jakbym wyczyścił całego startupa to nie byłoby żadnych NPC i zdarzeń w grze?
Powrót do góry
Artex
Wojownik


Dołączył: 06 Sie 2008
Posty: 1048
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:54, 23 Lut 2009    Temat postu:

Gdybyś wyczyścił całego starupa... na samym początku gry nie byłoby ŻADNYCH npc, mógłbyś każdego przyzwać konsolą i gadać z nim normalnie, ale nie byłoby ich od razu, nie byłoby także żadnych potworów, gdyż to właśnie startup odpowiada za to gdzie one się znajdą.

Potwory, to inna sprawa niż NPC, KAŻDY, ale dokładnie KAŻDY, nie wliczając jakichś specjalnych monstrum (przywódca stada w G2NK np.) jest tym samym potworem co reszta, one niczym się nie różnią, nie mają także rutyny, co najwyżej zestaw instrukcji które mówią że mają chodzić w kółko i gonić kretoszczury (wilki xD).

Jest tam jeszcze parę klas których nie rozumiem, podejrzewam że odpowiada to za jakieś światła... więc bardzo możliwe że gdybyś usunął startupa to świat były czarny, nie zaszkodzi spróbować.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Z0nk
Gość





PostWysłany: Pon 23:08, 23 Lut 2009    Temat postu:

Witam.

Arrow Ja mieć problema. Nie znać jego rozwiązania więc pytać Confused

Arrow Pytania brzmić tak:

Arrow Za każdym razem kiedy odpalam Spacera, to nie odpala mi się to czarne okienko... tzn. dookoła wyskakują takie tabele itp. jeszcze są te guziczki co są dookoła tego czarnego okienka. Nie moge więc edytować żadnego worlda.

Arrow Czy ktoś być wiedzieć o co biegać ?
Powrót do góry
Sasani
Gość





PostWysłany: Wto 00:24, 24 Lut 2009    Temat postu:

Witam twórcę poradniku Razz

Nieźle Ci wyszedł ten poradnik Very Happy

Mam tylko jedno pytanie...

Caly czas się męczę, ale nie moge tego pojąć... Jak wpisać w świecie własno zrobionego NPC ? ... Broń wpisywałem bez problemów :/

[code]instance Grd_5008_Kuba (Npc_Default)
{
//-------- primary data --------

name = "Kuba";
npctype = NPCTYPE_FRIEND;
guild = GIL_GRD;
level = 50;
voice = 9;
id = 200;
flags = NPC_FLAG_IMMORTAL;

//-------- abilities --------
attribute[ATR_STRENGTH] = 100;
attribute[ATR_DEXTERITY] = 80;
attribute[ATR_MANA_MAX] = 0;
attribute[ATR_MANA] = 0;
attribute[ATR_HITPOINTS_MAX]= 280;
attribute[ATR_HITPOINTS] = 280;

//-------- visuals --------
// animations
Mdl_SetVisual (self,"HUMANS.MDS");
Mdl_ApplyOverlayMds (self,"Humans_Militia.mds");
// body mesh ,bdytex,skin,head mesh ,headtex,teethtex,ruestung
Mdl_SetVisualBody (self,"hum_body_Naked0", 0, 3,"Hum_Head_Fighter", 12, 0, GRD_ARMOR_H);

B_Scale (self);
Mdl_SetModelFatness(self,0);

self.aivar[AIV_IMPORTANT] = TRUE;

fight_tactic = FAI_HUMAN_STRONG;

//-------- Talente --------


Npc_SetTalentSkill (self,NPC_TALENT_1H,2);
Npc_SetTalentSkill (self,NPC_TALENT_2H,2);
Npc_SetTalentSkill (self,NPC_TALENT_CROSSBOW,1);


//-------- inventory --------

EquipItem (self, Thorus_Schwert);
EquipItem (self, ItRw_Crossbow_01);
CreateInvItems (self, ItAmBolt, 30);
CreateInvItems (self, ItMiNugget,200);
CreateInvItem (self, ItFo_Potion_Health_02);
CreateInvItem (self, ItLsTorch);

//-------------Daily Routine-------------
daily_routine = Rtn_Start_200;
};

FUNC VOID Rtn_Start_5008 ()
{
TA_Boss (08,00,23,00,"OCR_THORUS");
TA_Sleep (23,00,08,00,"OCC_BARONS_UPPER_RIGHT_ROOM_BED1");
};[code]

Help Exclamation [/code]
Powrót do góry
Artex
Wojownik


Dołączył: 06 Sie 2008
Posty: 1048
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:57, 24 Lut 2009    Temat postu:

@Z0nk, naciśnij ctrl+alt+delete, prawym przyciskiem na spacer i maksymalizuj, jak nie zadziała za pierwszym razem to maksymalizuj, minimalizuj parę razy, jakby co to pisz.

@Sasani, w czym problem? Czy skrypty się repasują, jeżeli tak to napisz w konsoli "insert grd_5008_kuba" npc powinien się pojawić.

Twój NPC prawdopodobnie będzie kolidować troszkę z Thorusem Very Happy, ale to właściwie nie problem.

Co do dodawania, masz niedaleko (wyżej) poradnik do startupa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sasani
Gość





PostWysłany: Wto 21:50, 24 Lut 2009    Temat postu:

Ta, dzięki, działa Laughing

Ale nie da się jakoś wstawić do tego świata gdzie sie chce ?
Można to zrobić za pomocą Spacera, albo jakoś inaczej ? xD
Powiesz jak zmienić miejsce startu ? Rolling Eyes

Z góry dzięki,

Pozdrawiam
Powrót do góry
Raphi
Gość





PostWysłany: Śro 07:51, 25 Lut 2009    Temat postu:

Sasani

Artex napisał:
Dokładnie, przy przyzywaniu jakiegokolwiek NPC, Potwora, przedmiotu... piszesz: "Instance instancja".

Hmmm... Co do NPC to zapomniałem o jednej cholernie ważnej rzeczy:

Cytat:
Jeżeli mamy już swojego NPC, i chcemy go dodać do świata, to co zrobić? Nie będziemy przecież za każdym razem klepać całą konsolę żeby sobie pograć w moda xD.

Mamy taki plik o nazwie Startup, w folderze:

X:\FolderZGothicem\_Work\Data\Scripts\Content\Story

są w nim wypisane wszystkie instancje wszystkich NPC w grze (prawie).

Oto kawałek kodu:

Kod:
Wld_InsertNpc            (Ebr_100_Gomez,"OC1");      //
   Wld_InsertNpc            (Ebr_101_Scar,"OC1");      
   Wld_InsertNpc            (Ebr_102_Arto,"OC1");
   Wld_InsertNpc            (Ebr_105_Raven,"OC1");      
   Wld_InsertNpc            (Ebr_106_Bartholo,"OC1");   
   Wld_InsertNpc            (Ebr_108_Velaya,"OC1");    //Gomez Zimmer 24h
   Wld_InsertNpc            (Ebr_109_Syra,"OC1");      
   Wld_InsertNpc            (Ebr_110_Seraphia,"OC1");


Jak dobrze widać, za przyzwanie każdego NPC odpowiada mniej więcej taka linijka:

Kod:
Wld_InsertNpc            (Ebr_100_Gomez,"OC1");


Wld_InserNpc, to instrukcja hmm.... jakby "inicjująca", dalej mamy w nawiasie instancję naszego NPC i w cudzysołowiu waypoit w którym NPC zaczyna, jeżeli NPC ma rutynę (a jest to potrzebne), to będzie tam gdzie każe mu jego rutyna, więc piszemy "OC1", odpowiedź uniwersalna : ). Nie zapomnijcie o średniku!
Powrót do góry
Artex
Wojownik


Dołączył: 06 Sie 2008
Posty: 1048
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 13:54, 25 Lut 2009    Temat postu:

Miejsce startu: Jeżeli masz już otworzony Spacer, to "poleć" w miejsce gdzie bezi zaczyna, zauważysz tam ciekawie wyglądającą strzałkę, jej położenie oraz kierunek ustala gdzie zaczyna bohater (i w którym kierunku jest obrócony).

Jak zrobić żeby był od początku: Raphi ci zacytował, a jeśli chodzi o to żeby chodził gotował, zwalczał powietrze (trening), jadł, drapał się w tyłek... to masz gdzieś tu chyba poradnik od rutyn.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sasani
Gość





PostWysłany: Śro 22:17, 25 Lut 2009    Temat postu:

Dobra, to ostatnie pytanie i daje wam spokuj Twisted Evil

Za każdym razem jak coś zmienie w spacerze, później nadpisze ten świat, który zmieniłem to kiedy wchodze do gry staje mi na menu. Znaczy nie ma żadnych opcji, nie ma błędów i nic nie wyskakuje. I wtedy jedyne co mogę zrobić to ctrl+alt+del i chwile poczekać...

A zmieniałem np. tą strzałkę startu. Może przez zmiane startu jakieś skrypty nie mogą odpalić ? Nie wiem, pozostawiam odpowiedź wam ^^

Z góry dzięki.
Powrót do góry
Artex
Wojownik


Dołączył: 06 Sie 2008
Posty: 1048
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 13:42, 26 Lut 2009    Temat postu:

Sasani napisał:
Dobra, to ostatnie pytanie i daje wam spokuj Twisted Evil


Spoko, ja chętnie odpowiadam, o ile pytania nie są za głupie Very Happy .

Nie wiem co ci się stało, zmienianie miejsca startu nie koliduje z uruchomieniem, wiem bo sam zmieniałem.

Co rozumiesz poprzez to że nie ma opcji? Screen byłby wskazany.

Możesz zawsze poszukać pomocy u TheModders, tam zawsze chętnie ktoś ci pomoże (np. ja xD).


PS. Spokój piszę się przez Ó z kreską!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sasani
Gość





PostWysłany: Czw 15:18, 26 Lut 2009    Temat postu:

Nie ma opcji to poprostu... No jest ten głupi obrazek "Gothic" i nic więcej Wink

A nie tylko ja mam ten problem, bo jak prubowałem np. u kumpla to tak samo było ^^

Koniec logu w zSpy:

Albo nie wkleje Ci zdjęcia bo "Regulamin forum" tego zabrania ...^^
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum GOTHIC WEB SITE Strona Główna -> Gothic I / Artykuły Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 11, 12, 13  Następny
Strona 2 z 13

Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin