|
GOTHIC WEB SITE Forum o grach z serii Gothic
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Imeratorss
Gość
|
Wysłany: Nie 11:44, 22 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Czyli:
1. Odpalam zSpy na maxa
2. Odpalam Spacera i enteruje dopuki się nie skończą błędy ? xD
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Artex
Wojownik
Dołączył: 06 Sie 2008
Posty: 1048
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 12:56, 22 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Albo to, albo to, ale jak mówię, spacer raczej NAPRAWIA, a zSpy tylko WSKAZUJĘ gdzie owe błędy są, najpierw spacer, jak wszystko będzie śmigać to możesz wprowadzać własne zmiany do świata, jak coś nie pasuję, to odpalasz zSpy i sprawdzasz gdzie jest błąd, po czym naprawiasz go.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Thriela
Gość
|
Wysłany: Nie 16:00, 22 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
A ja mam inne pytanie...
Jak chce w grze wpisać np. tą nową broń to wpisuje:
insert (i to co bylo po INSTANCE)
Ta? ;d
|
|
Powrót do góry |
|
|
Artex
Wojownik
Dołączył: 06 Sie 2008
Posty: 1048
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 16:12, 22 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Dokładnie, przy przyzywaniu jakiegokolwiek NPC, Potwora, przedmiotu... piszesz: "Instance instancja".
Hmmm... Co do NPC to zapomniałem o jednej cholernie ważnej rzeczy:
Cytat: | Jeżeli mamy już swojego NPC, i chcemy go dodać do świata, to co zrobić? Nie będziemy przecież za każdym razem klepać całą konsolę żeby sobie pograć w moda xD.
Mamy taki plik o nazwie Startup, w folderze:
X:\FolderZGothicem\_Work\Data\Scripts\Content\Story
są w nim wypisane wszystkie instancje wszystkich NPC w grze (prawie).
Oto kawałek kodu:
Kod: | Wld_InsertNpc (Ebr_100_Gomez,"OC1"); //
Wld_InsertNpc (Ebr_101_Scar,"OC1");
Wld_InsertNpc (Ebr_102_Arto,"OC1");
Wld_InsertNpc (Ebr_105_Raven,"OC1");
Wld_InsertNpc (Ebr_106_Bartholo,"OC1");
Wld_InsertNpc (Ebr_108_Velaya,"OC1"); //Gomez Zimmer 24h
Wld_InsertNpc (Ebr_109_Syra,"OC1");
Wld_InsertNpc (Ebr_110_Seraphia,"OC1"); |
Jak dobrze widać, za przyzwanie każdego NPC odpowiada mniej więcej taka linijka:
Kod: | Wld_InsertNpc (Ebr_100_Gomez,"OC1"); |
Wld_InserNpc, to instrukcja hmm.... jakby "inicjująca", dalej mamy w nawiasie instancję naszego NPC i w cudzysołowiu waypoit w którym NPC zaczyna, jeżeli NPC ma rutynę (a jest to potrzebne), to będzie tam gdzie każe mu jego rutyna, więc piszemy "OC1", odpowiedź uniwersalna : ). Nie zapomnijcie o średniku! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Raphi
Gość
|
Wysłany: Nie 19:08, 22 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
A jakbym wyczyścił całego startupa to nie byłoby żadnych NPC i zdarzeń w grze?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Artex
Wojownik
Dołączył: 06 Sie 2008
Posty: 1048
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 16:54, 23 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Gdybyś wyczyścił całego starupa... na samym początku gry nie byłoby ŻADNYCH npc, mógłbyś każdego przyzwać konsolą i gadać z nim normalnie, ale nie byłoby ich od razu, nie byłoby także żadnych potworów, gdyż to właśnie startup odpowiada za to gdzie one się znajdą.
Potwory, to inna sprawa niż NPC, KAŻDY, ale dokładnie KAŻDY, nie wliczając jakichś specjalnych monstrum (przywódca stada w G2NK np.) jest tym samym potworem co reszta, one niczym się nie różnią, nie mają także rutyny, co najwyżej zestaw instrukcji które mówią że mają chodzić w kółko i gonić kretoszczury (wilki xD).
Jest tam jeszcze parę klas których nie rozumiem, podejrzewam że odpowiada to za jakieś światła... więc bardzo możliwe że gdybyś usunął startupa to świat były czarny, nie zaszkodzi spróbować.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Z0nk
Gość
|
Wysłany: Pon 23:08, 23 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Witam.
Ja mieć problema. Nie znać jego rozwiązania więc pytać
Pytania brzmić tak:
Za każdym razem kiedy odpalam Spacera, to nie odpala mi się to czarne okienko... tzn. dookoła wyskakują takie tabele itp. jeszcze są te guziczki co są dookoła tego czarnego okienka. Nie moge więc edytować żadnego worlda.
Czy ktoś być wiedzieć o co biegać ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sasani
Gość
|
Wysłany: Wto 00:24, 24 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Witam twórcę poradniku
Nieźle Ci wyszedł ten poradnik
Mam tylko jedno pytanie...
Caly czas się męczę, ale nie moge tego pojąć... Jak wpisać w świecie własno zrobionego NPC ? ... Broń wpisywałem bez problemów :/
[code]instance Grd_5008_Kuba (Npc_Default)
{
//-------- primary data --------
name = "Kuba";
npctype = NPCTYPE_FRIEND;
guild = GIL_GRD;
level = 50;
voice = 9;
id = 200;
flags = NPC_FLAG_IMMORTAL;
//-------- abilities --------
attribute[ATR_STRENGTH] = 100;
attribute[ATR_DEXTERITY] = 80;
attribute[ATR_MANA_MAX] = 0;
attribute[ATR_MANA] = 0;
attribute[ATR_HITPOINTS_MAX]= 280;
attribute[ATR_HITPOINTS] = 280;
//-------- visuals --------
// animations
Mdl_SetVisual (self,"HUMANS.MDS");
Mdl_ApplyOverlayMds (self,"Humans_Militia.mds");
// body mesh ,bdytex,skin,head mesh ,headtex,teethtex,ruestung
Mdl_SetVisualBody (self,"hum_body_Naked0", 0, 3,"Hum_Head_Fighter", 12, 0, GRD_ARMOR_H);
B_Scale (self);
Mdl_SetModelFatness(self,0);
self.aivar[AIV_IMPORTANT] = TRUE;
fight_tactic = FAI_HUMAN_STRONG;
//-------- Talente --------
Npc_SetTalentSkill (self,NPC_TALENT_1H,2);
Npc_SetTalentSkill (self,NPC_TALENT_2H,2);
Npc_SetTalentSkill (self,NPC_TALENT_CROSSBOW,1);
//-------- inventory --------
EquipItem (self, Thorus_Schwert);
EquipItem (self, ItRw_Crossbow_01);
CreateInvItems (self, ItAmBolt, 30);
CreateInvItems (self, ItMiNugget,200);
CreateInvItem (self, ItFo_Potion_Health_02);
CreateInvItem (self, ItLsTorch);
//-------------Daily Routine-------------
daily_routine = Rtn_Start_200;
};
FUNC VOID Rtn_Start_5008 ()
{
TA_Boss (08,00,23,00,"OCR_THORUS");
TA_Sleep (23,00,08,00,"OCC_BARONS_UPPER_RIGHT_ROOM_BED1");
};[code]
Help [/code]
|
|
Powrót do góry |
|
|
Artex
Wojownik
Dołączył: 06 Sie 2008
Posty: 1048
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 15:57, 24 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
@Z0nk, naciśnij ctrl+alt+delete, prawym przyciskiem na spacer i maksymalizuj, jak nie zadziała za pierwszym razem to maksymalizuj, minimalizuj parę razy, jakby co to pisz.
@Sasani, w czym problem? Czy skrypty się repasują, jeżeli tak to napisz w konsoli "insert grd_5008_kuba" npc powinien się pojawić.
Twój NPC prawdopodobnie będzie kolidować troszkę z Thorusem , ale to właściwie nie problem.
Co do dodawania, masz niedaleko (wyżej) poradnik do startupa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sasani
Gość
|
Wysłany: Wto 21:50, 24 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Ta, dzięki, działa
Ale nie da się jakoś wstawić do tego świata gdzie sie chce ?
Można to zrobić za pomocą Spacera, albo jakoś inaczej ? xD
Powiesz jak zmienić miejsce startu ?
Z góry dzięki,
Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
Raphi
Gość
|
Wysłany: Śro 07:51, 25 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Sasani
Artex napisał: | Dokładnie, przy przyzywaniu jakiegokolwiek NPC, Potwora, przedmiotu... piszesz: "Instance instancja".
Hmmm... Co do NPC to zapomniałem o jednej cholernie ważnej rzeczy:
Cytat: | Jeżeli mamy już swojego NPC, i chcemy go dodać do świata, to co zrobić? Nie będziemy przecież za każdym razem klepać całą konsolę żeby sobie pograć w moda xD.
Mamy taki plik o nazwie Startup, w folderze:
X:\FolderZGothicem\_Work\Data\Scripts\Content\Story
są w nim wypisane wszystkie instancje wszystkich NPC w grze (prawie).
Oto kawałek kodu:
Kod: | Wld_InsertNpc (Ebr_100_Gomez,"OC1"); //
Wld_InsertNpc (Ebr_101_Scar,"OC1");
Wld_InsertNpc (Ebr_102_Arto,"OC1");
Wld_InsertNpc (Ebr_105_Raven,"OC1");
Wld_InsertNpc (Ebr_106_Bartholo,"OC1");
Wld_InsertNpc (Ebr_108_Velaya,"OC1"); //Gomez Zimmer 24h
Wld_InsertNpc (Ebr_109_Syra,"OC1");
Wld_InsertNpc (Ebr_110_Seraphia,"OC1"); |
Jak dobrze widać, za przyzwanie każdego NPC odpowiada mniej więcej taka linijka:
Kod: | Wld_InsertNpc (Ebr_100_Gomez,"OC1"); |
Wld_InserNpc, to instrukcja hmm.... jakby "inicjująca", dalej mamy w nawiasie instancję naszego NPC i w cudzysołowiu waypoit w którym NPC zaczyna, jeżeli NPC ma rutynę (a jest to potrzebne), to będzie tam gdzie każe mu jego rutyna, więc piszemy "OC1", odpowiedź uniwersalna : ). Nie zapomnijcie o średniku! |
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Artex
Wojownik
Dołączył: 06 Sie 2008
Posty: 1048
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 13:54, 25 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Miejsce startu: Jeżeli masz już otworzony Spacer, to "poleć" w miejsce gdzie bezi zaczyna, zauważysz tam ciekawie wyglądającą strzałkę, jej położenie oraz kierunek ustala gdzie zaczyna bohater (i w którym kierunku jest obrócony).
Jak zrobić żeby był od początku: Raphi ci zacytował, a jeśli chodzi o to żeby chodził gotował, zwalczał powietrze (trening), jadł, drapał się w tyłek... to masz gdzieś tu chyba poradnik od rutyn.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sasani
Gość
|
Wysłany: Śro 22:17, 25 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Dobra, to ostatnie pytanie i daje wam spokuj
Za każdym razem jak coś zmienie w spacerze, później nadpisze ten świat, który zmieniłem to kiedy wchodze do gry staje mi na menu. Znaczy nie ma żadnych opcji, nie ma błędów i nic nie wyskakuje. I wtedy jedyne co mogę zrobić to ctrl+alt+del i chwile poczekać...
A zmieniałem np. tą strzałkę startu. Może przez zmiane startu jakieś skrypty nie mogą odpalić ? Nie wiem, pozostawiam odpowiedź wam ^^
Z góry dzięki.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Artex
Wojownik
Dołączył: 06 Sie 2008
Posty: 1048
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 13:42, 26 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Sasani napisał: | Dobra, to ostatnie pytanie i daje wam spokuj |
Spoko, ja chętnie odpowiadam, o ile pytania nie są za głupie .
Nie wiem co ci się stało, zmienianie miejsca startu nie koliduje z uruchomieniem, wiem bo sam zmieniałem.
Co rozumiesz poprzez to że nie ma opcji? Screen byłby wskazany.
Możesz zawsze poszukać pomocy u TheModders, tam zawsze chętnie ktoś ci pomoże (np. ja xD).
PS. Spokój piszę się przez Ó z kreską!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sasani
Gość
|
Wysłany: Czw 15:18, 26 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Nie ma opcji to poprostu... No jest ten głupi obrazek "Gothic" i nic więcej
A nie tylko ja mam ten problem, bo jak prubowałem np. u kumpla to tak samo było ^^
Koniec logu w zSpy:
Albo nie wkleje Ci zdjęcia bo "Regulamin forum" tego zabrania ...^^
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|