Forum GOTHIC WEB SITE Strona Główna GOTHIC WEB SITE
Forum o grach z serii Gothic
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

pporadnik

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum GOTHIC WEB SITE Strona Główna -> Gothic II: Noc Kruka / Artykuły
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamil
Wrzód(Zbanowany)


Dołączył: 27 Maj 2007
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: jawor

PostWysłany: Pon 06:13, 04 Cze 2007    Temat postu: pporadnik

Wersja reżyserska

Powyższe słowa najlepiej chyba charakteryzują opisywany dodatek. Gra rzeczywiście wygląda na wersję reżyserską Gothica II . W przeciwieństwie do innych dodatków, „Noc Kruka” modyfikuje w dużym (a nawet – ogromnym!) stopniu sam „podstawowy” świat. Aby odkryć wszystkie atrakcje przygotowane przez ludzi z Piranha, konieczne stanie się powtórne przejście całej gry od początku. A zapewniam, że nie będzie to wcale nudne, o nie! Już na samym początku widać zmiany. Zaraz koło wieży Xardasa spotykamy starego znajomego z Kolonii - Cavalorna. Quest polegający na dostarczeniu listu do maga Vatrasa będzie tylko wstępem do nowej pasjonującej historii. Co ważniejsze, fabuła dodatku jest doskonale wpleciona w już istniejącą historię.

Oprócz ogromnej ilości nowych questów (także niektóre ze starych zostały nieznacznie zmienione), największe zmiany napotkamy w ekwipunku. W „Nocy Kruka” pojawia się cała masa nowych broni. Także i te znane już wcześniej nieco się zmienią. Skrótowo mówiąc - całe żelastwo zostało dosyć znacznie wzmocnione. Teraz nawet najprostsza broń zadaje 30 punktów obrażeń! Novum jest też dodanie do niektórych wersji ekwipunku „magicznych bonusów”. Można np. znaleźć miecz zwiększający zdolność walki bronią jednoręczną o kilkanaście punktów... Oprócz nieco zmienionego uzbrojenia, pojawiło się także kilka nowych zabawek. Na szersze omówienie zasługują pasy (niestety niewidoczne na samej postaci). Po dobraniu odpowiedniego pasa do zbroi obrona postaci wzrasta o kilka punktów. Mała rzecz, a cieszy.

Zwiększenie siły broni pociągnęło za sobą również wzmocnienie wrogów. Aby „starzy wyjadacze” nie zanudzili się na śmierć, poziom trudności został tu naprawdę mocno wyśrubowany. Na początku zabicie zwykłego wilka graniczy z cudem. Wystarczy chyba, że powiem, iż teraz na przykład taki zwykły warg posiada 100 punktów pancerza! Z ciekawostek wspomnę jeszcze o powrocie akrobatyki. Każda postać z odpowiednio wysoką zręcznością (bodajże ponad 80 punktów) nauczy się jej automatycznie. Skoro jesteśmy już przy zdolnościach - w dodatku zmieniono nieco sposób rozwijania postaci. Stworzenie nowego obszaru spowodowało, iż postać może zdobyć kilka dodatkowych poziomów doświadczenia. Aby nie było za prosto, zwiększono także przelicznik punktów potrzebnych na podniesienie danej zdolności. Wojownik, chcący rozwijać swą siłę ponad 80 punktów, płaci na przykład 4 punkty umiejętności za jeden punkt siły!

Dodatek

Aby nie psuć Wam przyjemności płynącej z gry, powiem tylko parę słów o właściwej fabule samego dodatku. Czytając tytuł gry, dosyć łatwo można się domyślić, że głównym „złym” jest tutaj Kruk. Tak, tak... ten sam, który w Gothic był prawą ręką Gomeza. Tym razem jednak nasz stary znajomy bardzo się zmienił i postanowił rozkręcić własny biznes. W CV miał wpisane tylko doświadczenie związane z wyzyskiem pracowników (wiadomo – robił na stanowisku kierowniczym w „Biedronce”) oraz praktykę w kopalni. Ufny we własne siły, zbiera ludzi i organizuje kopalnię złota w tajemniczej, zaginionej dolinie nieopodal Khorinis. Siłę roboczą stanowią dla niego porwani mieszkańcy miasta. Bezimienny, rozwikłując zagadkę porwanych ludzi, trafia w końcu do nieznanej doliny... Tam jednak czeka na niego o wiele więcej niespodzianek, niż można byłoby się z początku spodziewać. Zagadkowe ruiny prastarej cywilizacji, piraci, bandyci - i w końcu sama mroczna tajemnica Kruka. Powiem tylko, że nowa fabuła jest naprawdę boska i dosłownie wkręca w krzesło!Nowy obszar (wielkości Doliny Górniczej) jest niesamowicie klimatyczny. Znajdziemy tu skaliste wąwozy, pustynię z nieodłącznymi kaktusami, czy w końcu wielkie bagna i malowniczą plażę, na której znajduje się obóz piratów. Tereny te są oczywiście zasiedlone przez całą masę wrogów. Większość z nich to niespotykane wcześniej bestie. Natkniemy się tu więc na nową odmianę zębaczy, silniejsze (i ładniejsze) ścierwojady, monstra przypominające modliszki, olbrzymie owady, czy w końcu tajemnicze, ożywione statuy. Pojawią się także na powrót znajomi z poprzedniej części (węże błotne i harpie). Na nudy nie będzie więc można tu narzekać!

Wielkim bonusem dodatku jest możliwość przyłączenia się do nowej frakcji – gracz może ponownie wstąpić w szeregi magów wody. Pracować da się także dla piratów, czy nawet przez pewien czas dla bandytów. Łączy się to, rzecz jasna, z pojawieniem się kilku nowych pancerzy (w końcu można pochodzić w ciężkim pancerzu straży z jedynki).

W grafice (prawie) bez zmian

Pod względem graficznym gra prawie nic się nie zmieniła i dalej wygląda tak, jak kilka lat temu. Oczywiście nowy obszar jest pod względem „wystroju” zupełnie odmienny od innych, ale jednak sam silnik został właściwie nienaruszony. Wprowadzono jednak kilka kosmetycznych zmian. Minimalnie lepiej prezentują się teraz same postacie – zwiększono ilość detali ekwipunku oraz usprawniono animację. Skoro jestem już przy ekwipunku – w „Nocy Kruka” wszystkie przedmioty magiczne emanują bardzo ładną niebieską poświatą. Szczególnie fajnie wygląda np. potężny magiczny miecz dwuręczny noszony na plecach, z którego sypie się strumień magicznych iskier. Podobnie jest z magicznymi zwojami. Co ciekawsze, mimo tych zmian, gra chodzi bardziej płynnie niż dawniej! Ucieszy to na pewno posiadaczy wolniejszych komputerów...

Autorom nowej muzyki należą się wielkie brawa. Ścieżka dźwiękowa „Nocy Kruka” jest naprawdę doskonała i może się równać z najlepszymi w tej dziedzinie. Muzyka niesamowicie pasuje do klimatu zwiedzanych lokacji, a gdy rozpocznie się walka... to po prostu trzeba usłyszeć! Świetnym pomysłem jest więc dodanie przez CDP do pudełka z grą soundtracku z muzyką.

Lepsze od „jedynki”!

Cała gra to po prostu majstersztyk. Wszystko jest dopracowane i dopięte na ostatni guzik. Zadania są wreszcie ciekawe, fabuła intrygująca, lokacje dopracowane... Zalety można by wymieniać bardzo długo... Niezwykle rzadko okazuje się, że dodatek jest lepszy od „podstawki”, a tak jest właśnie w tym przypadku. Do tego stopnia, że gracz żałuje, iż CAŁY Gothic nie jest „Nocą Kruka”. Powiem więcej - rozszerzenie to jest nawet lepsze od „wielkiej” jedynki! Szkoda tylko, że takie krótkie.


Ciekawa rzecz. Ctrl + C , Ctrl + V :] Takie mam przynajmniej wrażenie Razz

Mylisz się: zaznacz całość, PPM kopiuj, PPM wklej Cool

Zamykam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum GOTHIC WEB SITE Strona Główna -> Gothic II: Noc Kruka / Artykuły Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin